2018年3月16日金曜日

Birding in Sri Lanka

I went to Sri Lanka with birding friends of mine from 10th to 15th in March. It was my first visiting and exciting experiences for me because we could have good views of many endemic species.

Red-vented Bulbul

Especially I could not find any good word to describe my inspiring when I met  Sri Lanka Blue Magpie, Sri Lanka Junglefowl, and Serendib Scops Owl, Sri Lanka Spur Fowl and so on, which are special birds in this area.

Serendib Scops Owl

Sri Lanka Blue Magpie

Sri Lanka Junglefowl

Of course I was also enjoyed others, like this dragonfly.


If you love nature, I recommend you to go to Sri Lanka. All creatures waiting for you.

Changeable Hawk Eagle

Yellow-fronted Barbet

Square-tailed Bulbul

Sri Lanka Frogmouth

Pied Thrush, comes to Sri Lanka for Wintering 

Black-headed Ibis

Indian Pond Heron in Colombo

Istuti, Sri Lanka! 

Aさん夫妻のお誘いをいただいて初めてのスリランカに行ってきました。訪問先も目的によって絞り込んだので、濃密な滞在でした。

スリランカの野鳥や森の魅力を聞いて以来、ずーっと行きたいと思っていた夢の場所。一時は諸事情で行けない可能性もありましたが、多くの方々のご配慮を得て旅をすることができました。

2018年、人生のうちで夢が一つ叶いました。またチャンスがあれば訪問したい国です。

このたび貴重な機会をいただき、Aさんご夫妻に心からの感謝です。案内をしてくださったTさん、そして私が行かれるよう調整にご尽力くださったHさん、本当にありがとうございました。

0 件のコメント:

コメントを投稿