2017年6月18日日曜日

Symplocarpus nipponicus Makino

I went to the forest of Saitama Midori-no-mori Museum, to see the flowers of Symplocarpus. nipponicus Makino, a kind of Eastern Skunk Cabbage Family.

I usually go to forest for birding, but sometimes I change the target, plants, frogs, or insects for example, for enjoying forest from different point of view.

Symplocarpus. nipponicus Makino

6月18日、仕事の合間にさいたま緑の森博物館へヒメザゼンソウを見に行きました。目線を変えたことで、久しぶりにカメノコハムシの仲間も発見。ヒメカメノコハムシかな? 私の場合、こういう虫とは期待して探しても出会えるわけではなくだいたい偶然。うれしかったです。


おもしろい動きをするハエの仲間?を観察。
種類を調べていたら、海野和男さんのサイトに当たりました。

普段は鳥を観察するので目線は上ですが、地面のそばに向けてみるのもいいものです。別の場所ですが、数日前にはモリアオガエルの卵塊を見つけました。

Beet Tortoise Beetle

Egg Sack of Forest Green Tree Frog

0 件のコメント:

コメントを投稿