2015年10月21日水曜日

トラツグミ Not first time, but first time.

今日、毎月歩く川沿いで、ムクドリにしてはかなり大きいと感じる鳥が、上空30mくらいの高さを飛んでいました。双眼鏡で見ると、なんとトラツグミ!きっと渡りの途中なのでしょう。旅の無事を祈りつつ見送りましたが、これまでこんな高いところを飛ぶトラツグミを見たのは初めてで、驚いてしまいました。

鳥を見始て30年以上になります。トラツグミとの出会いも何度もありましたが、まだまだ彼らのごくわずかな生態しか知らないのだと、つくづく感じた瞬間でした。

本日、ジョウビタキ初認。
半年ぶりのヒッヒッ!でした。

15:00追記 : 午後には、オオタカが飛びました。


I saw a flying White's Thrush today in the high sky. Probably in migration.
My experiences to watch White's Thrush are usually walking in bush, flying in narrow valley or dark forest and so on.

It was my first time to see flying high like today. I have realized that the bird  watching experience of 30years is what I know only a few behavior about White's Thrush.

0 件のコメント:

コメントを投稿