2015年1月4日日曜日

明けましておめでとうございます First Birdwatching

明けましておめでとうございます。
本年もどうぞよろしくお願い致します。

年末は豪雪地帯へ行っておりました。往復のはくたか号の車内は年末大移動で大勢の人でひしめいて大変な状況でしたが、車窓から見えた線路脇にいるガン類の群れには感激でした。

2日に家に戻り、3日に地元で「鳥観初め」をしました。
やや風の強い日で、タゲリは風下を向くとつんのめっていました。

Lapwing

I went to the good spot of lapwing for my first bird watching 2015 on 3rd Jan.
It was windy day, they were hit by a gust of wind.
Of course I know the place is warmer than Siberia where their breeding area, but I wondered that why they fly to better place in spite of having wing!

0 件のコメント:

コメントを投稿