2014年10月5日日曜日

エゾビタキ Annual Wings

鳥仲間でもあるAさんとSさんと一緒にT山での久しぶりの野鳥観察をしました。渡り途中のヒタキ類が目的でしたが、山ではエゾビタキ2羽なんとか見ただけで、終わってしまいました。

 

エゾビタキ Grey-streaked Flycatcher


申し訳ないないなぁと思いつつ、帰路でお詫びすると、ヒヨ吉さんと一緒に鳥を観られることが楽しいとのお言葉をいただき、こちらが恐縮してしまいました。

生意気な若輩者にも、こんなやさしく接してくださるお二人は、今ネパールにいるヤマセミさんのつながりでお知り合いになれた方々。

なかなか実家へ行くときの予定が事前にお伝えできずに観察会が減ってしまっているのですが、何とか多くの時間を確保できるよう頑張りたいと思います。

皆さんは撮影でしたが、私はスケッチもしました。
後日公開予定します。

I went to a place to watch migrating flycatcher with bird friends of mine.
Grey-streaked Flycatcher was one of our target as the bird goes through Japan
in Autumn, mainly. So we have only one season annually!

Unfortunately we could see only 2 flycatchers, however they said to me that I did best to see birds!
Also they thanked birds for giving us the time to see.

They are very polite and gentle for me and all creatures.
Their behavior made me happy!

I will plan to go birdwatching with them.
The place and Grey-streaked Flycatcher we saw the day will remind me annually
to be studied by them what is good behavior an respecting person.

0 件のコメント:

コメントを投稿