2014年5月25日日曜日

臨機応変 Nice Idea

男鹿半島滞在の際、お金を節約するために、昼食はお弁当を作ることにしましたが、私がうっかりして、おにぎりの具を自宅から持ってくるのを忘れてしまったのです。

私の持って来た箱の中から塩が見つかったので、何とか「無味」は免れましたが、しかし、ちょっと物足りない状況までは改善できず。

失敗したなと思っていたのですが、いい匂いのするサンショウの葉を皆さんが散策路脇に見つけ、わずかな時間だけれど入れておいたらどうだろう?ということで、入れておきました。

すると、おにぎりにふわっとやわらかい香りが移り、何とも贅沢なおにぎりに大変身。

仲間の臨機応変な対応で、見栄えも味も素敵なおにぎりになりました。

春香握り Spring Aroma Rice bolls

We made rice bolls (Japanese Name : Onigiri) for lunch to save money while Oga trip.
Though I prepared salmon flake for rice bolls, I have forgotten to take it from my house.

My birdwatching friends put the reef of Japanese prickly ash, which is wild plant along the trail and has good and gentle smell, on rice bolls. Aroma was transferred from reef to rice boll in short time. We enjoyed nice flavor, too.

My friend's idea helped me and simple rice bolls had been changed to spring special lunch. 




0 件のコメント:

コメントを投稿